Marketlerin zam bahaneleri rafa kalkıyor. Fahiş fiyatla mücadelede yeni dönem

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın fahiş fiyatı önlemek amacıyla gündeme getirdiği “ambalaj üzerine etiket” uygulamasının detayları belli oldu. Konuyla ilgili Ticaret Bakanlığı duruma el attı.

Uygulamanın hayata geçmesi için yasal düzenlemeler gerekirken, Ticaret Bakanlığı, üretici, toptancı ve perakendecilerle bir çalışma gerçekleştiriyor.

Ambalaj üzerine fiyat etiketi uygulaması üçlü bir komisyon tarafından belirlenecek. Oluşturulacak komisyonda bakanlık yetkililerinin de yer alması bekleniyor. Ambalajlı ürünler, bu komisyonun değerlendirmesi sonrası tavsiye edilen fiyatıyla raflara dizilecek.

Böylece, marketlerin her hafta çeşitli bahaneler üreterek ürünlerin etiketlerine yaptığı zam son bulacak. Tekelleşme bitecek, rekabet artacak. Hayata geçecek uygulama, stokçuluğunda önüne geçecek.

Alınan bilgilere göre ambalaja koyulacak tavsiye fiyatı konsensüs ile belirlenecek. Üretici, toptancı, perakendeci ürünün üzerine maliyet ve kârı ekleyerek ortaya bir fiyat çıkaracak. Bu fiyat Ticaret Bakanlığı’na sunulacak. Belirlenen fiyat, üretim tarihiyle beraber ambalaja basılıp paketlenecek.

AMBALAJA ÜRÜNÜN TAVSİYE EDİLEN FİYATI BASILACAK

Örnek verecek olursak bir ürüne 100 TL tavsiye fiyatı belirlendi. O ay üretilen ürünün tüm ambalajlarına tavsiye edilen fiyat 100 TL olarak eklenecek. Fakat perakendeci isterse bu ürünü 120 TL’den satışa koyabilecek.

Tüketici de yaşanan bu olay sonrası fırsatçılığı kolaylıkla tespit edebilecek. Bu durumu ilgili makamlara şikâyet edebilecek. Bu tavsiye fiyatı, kendi arasında anlaşan marketlerin de tekelliğine son verecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir